FOTOPORADYInneSPRZĘT FOTO/VIDEO

AKTYWACJA KAMERY DJI ACTION 2

AKTYWACJA KAMERY DJI ACTION 2

Wstęp

Kolejny produkt, który DJI chce by aktywować przed użyciem. Niestety jest to możliwe wyłącznie w aplikacji DJI Mimo, która rozrasta się bo sprzętu DJI przybywa. Niestety przybywa też telefonów i zaczynają się problemy z kompatybilnością. Szczególnie przy wykorzystywaniu telefonów z Androidem.

Lista telefonów dla których DJI gwarantuje poprawne działanie aplikacji jest zaskakująco mała. Dla innych sugerują by instalować starszą wersję Mimo, ale… ona nie rozpoznaje Action 2! (przynajmniej mi nigdy nie rozpoznała tej kamery).

Problem podstawowy jest taki, że DJI Mimo po prostu nie łączy się z kamerą. Mamy trzy szansy na normalną aktywację. Walcząc z aplikacją tracimy je i kamera jest na dobre zablokowana z komunikatem, że musimy ją aktywować bo inaczej nic nie będzie działać. Po długiej walce udało się i niżej sposób, który zadziałał, ale nie mam pewności, że to zadziała zawsze.

Co to jest aktywacja kamery w DJI?

Aktywacja w DJI to przypisanie sprzętu do konkretnej osoby mającej konto w serwisie DJI. Wykonuje się przez aplikację DJI Mimo. Nie można wejść na swoje konto i np. wpisać numer seryjny ponieważ jeżeli kamera nie dostanie informacji zwrotnej i nie zapisze w sobie aktywacji to nie będzie działać. Jeżeli się powiedzie, to aplikacja wysyła informację do kamery i ta już działa.

Jak wg. DJI powinna przebiec aktywacja?

  • włącz kamerę
  • włącz WiFi i Bluetooth w telefonie
  • uruchom DJI Mimo
  • kliknij w górnym rogu na ikonę aparatu
  • DJI Mimo wykrywa kamerę, łączy się z nią i aktywuje

Tyle teoria. W praktyce niestety mamy problem ponieważ Często DJI Mimo nie wykrywa kamery.

Zanim zaczniesz…

Sprawdź gdzie jest w menu zmiana języka. Moja kamera z polskiej dystrybucji po uruchomieniu wyświetlała wszystko po chińsku!

Jak rozwiązałem problem?

KAMERA
– Po włączeniu kamery pierwszy raz warto wiedzieć gdzie jest zmiana języka: ikonka globusa po słowie LED w menu, wybrać zrozumiały dla właściciela lub nie zmieniać jak zna chiński….

– W ustawieniach WiFi zmienić częstotliwość z 5G na 2.4G – bo wiele telefonów WiFi po 5G nie obsługuje!

– Wyłączyć kamerę

TELEFON

WYŁĄCZYĆ dane komórkowe

WYŁĄCZYĆ asystenta WiFi, który wyrzuca WiFi kamery bo nie ma internetu

WŁĄCZYĆ Bluetooth i WiFi oczywiście…

– Jeżeli DJI Mimo było zainstalowane i nie jest to nowa wersja to ACTION 2 nie zobaczy… Po prostu nie zna takiego sprzętu! Samo DJI się reklamuje by zrobić upgrade.

– Jak mamy jakiś stary telefon to można dać sobie spokój… na nim aktywacji nie zrobimy, ponieważ nie działa nowe Mimo.

– Jeżeli mamy telefon nowy, ale niekoniecznie na liście kompatybilności to przypominamy sobie dane do logowania na konto DJI i USUWAMY aplikację jeżeli nie jest najnowsza.

– Instalujemy DJI Mimo, która posiada już wiedzę o Action 2 z DJI Mimo Download Center (instrukcja lub Google poda adres)

– uruchamiamy DJI Mimo, klikamy przez wszystko, logujemy się do konta DJI

KAMERA

– włączamy

TELEFON

– Klikamy w górny róg DJI Mimo – ikona aparatu

– DJI Mimo szuka sprzętu DJI

– Jak znajduje to dalej dokładnie na spokojnie zgodnie z poleceniami tylko pamiętajcie, że ekrany się same blokują więc jeżeli macie kliknąć potwierdzenie kodu parowania to często najpierw trzeba odblokować ekran Swipe screen to unlock i dopiero teraz kliknąć na potwierdzenie kodu

Jeżeli nie działa to mamy problem.

Mi udało się aktywować przez iPADA Mini 4.

Ale wreszcie PO AKTYWACJI udało się połączyć z telefonem i niego sterować kamerą.

– usunąłem starą aplikację

– ściągnąłem najnowszą nie ze sklepu PLAY ale ze strony DJI (!) DJI Mimo Download Center

– zainstalowałem i odpowiedziałem na wszystkie pytania TAK

– uruchomiłem kamerę

– w Mimo kliknąłem aparat – wyszukał kamerę (warto wcześniej wejść w ustawienia WiFi na kamerze i zapisać nazwę sieci WiFi oraz pasword)

– aplikacja widząc kamerę nie mogła się z nią połączyć

– w telefonie wszedłem w WiFi i wybrałem sieć kamery, podałem password i połącz

– uruchomiłem DJI Mimo i pojawiła się ikona aktywnego urządzenia, kliknąłem i…. DZIAŁA!

Czy będzie się łączyć już za każdym razem nie wiem, za mało czasu na sprawdzenie.

Telefon XIAOMI REDME NOTE 8 PRO.

Dziękuję za pomoc naszemu dostawcy sprzętu DJI – Dronexpert.eu


(c) TravelPhoto.pl